Party Stories
Krystian Ferretti z "Hotel Paradise 3"
Luiza "Hotel Paradise 3"
Małgorzata Rozenek w białym garniturze
Air joga
© vladee/Fotolia.com
Styl życia

Joga w powietrzu na hamakach – air joga – wzmacnia mięśnie i relaksuje

Asany w air jodze są wykonywane z użyciem specjalnej chusty zwisającej z sufitu – hamaka. Ten rodzaj ćwiczeń mniej obciąża plecy i stawy niż klasyczna joga, ułatwia wykonywanie trudniejszych ćwiczeń i relaksuje.

Asany w air jodze są wykonywane z użyciem specjalnej chusty zwisającej z sufitu – hamaka. Ten rodzaj ćwiczeń mniej obciąża plecy i stawy niż klasyczna joga, ułatwia wykonywanie trudniejszych ćwiczeń i relaksuje.

Air joga to joga na hamakach wieszanych do sufitu

Air joga, czyli joga w powietrzu, łączy elementy jogi, akrobatyki i pilatesu. Ćwiczenia wykonuje się na podwieszanych do sufitu hamakach – chustach, które pełnią rolę trapezu. Air joga pozwala wykonać o wiele trudniejsze asany, np. te w pozycji odwróconej (do góry nogami). Na hamak przenosi się część ciężaru ciała, a osoby zaawansowane są w stanie wszystkie ćwiczenia wykonywać bez kontaktu z podłożem, cały ciężar ciała opierając na chuście.

Air joga mniej niż zwykła joga obciąża stawy i plecy

Celem air jogi jest zwiększenie ruchliwości stawów, rozciągliwości mięśni, ich wzmocnienie, a także relaks. Korzystanie z hamaka odciąża plecy, wzmacnia mięśnie ramion oraz brzucha i nóg, a także przynosi odprężenie – trening wieńczy odpoczynek w hamaku. Podczas płynnego przybierania kolejnych pozycji krew krąży intensywnie po całym ciele, dotleniając organizm i motywując jego układy do pracy. Air joga jest też efektowna dzięki temu, że zawiera elementy akrobatyki.

Nie wszystko na raz – ćwiczenia air jogi dla początkujących i zaawansowanych

Na zajęcia z jogi na hamakach mogą uczęszczać osoby, które trenują zwykłą jogę, ale też takie, które z jogą nie miały do czynienia. Ćwiczenia dobierane są do stopnia zaawansowania trenującego, zawsze rozpoczynają się od pozycji wymuszających kontakt z podłogą. Początkujący zwykle kilka tygodni uczą się przenoszenia ciężaru ciała na hamak.

 

Z air jogi powinny zrezygnować osoby z chorobami serca, jaskrą, osteoporozą, chorobami stawów i układu nerwowego, osoby po niedawnych urazach głowy, a także ciężarne.


Komentarze
Zapraszamy do dyskusji
Czekamy na Twoją opinię w tym temacie. Dołącz do dyskusji!
Kobiety ćwiczące jogę
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Power joga – intensywny trening mięśni całego ciała
Power joga to ćwiczenia mające na celu aktywizację każdego mięśnia w ciele. Są to intensywne treningi, w których łączone są elementy fitnessu z asztanga jogą.

Power joga to ćwiczenia mające na celu aktywizację każdego mięśnia w ciele. Są to intensywne treningi, w których łączone są elementy fitnessu z asztanga jogą. Power joga – dla kogo? Power joga jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, którym zależy na wzmacnianiu ciała , koncentracji i elastyczności. Jest tworem wygenerowanym w Stanach Zjednoczonych przez wieloletnią nauczycielkę asztangajogi - Beryl Bender Birch, która stworzyła ten rodzaj treningu na potrzeby sportowców i atletów. W ten sposób chciała też przybliżyć Amerykanom filozofię Wschodu. Asztangajoga to rodzaj ćwiczeń wymagających wytrzymałości i siły. Połączenie jej z fitnessem doprowadziło do zwiększenia dynamiki wykonywanych pozycji, które są dużo bardziej złożone niż w jodze tradycyjnej. Power joga – jakie są rezultaty? Ćwiczenia izometryczne i ich dynamika powodują intensywne spalanie tkanki tłuszczowe j i pobudzają metabolizm do szybszej pracy . Są to zajęcia szczególnie polecane dla osób z dobrą wytrzymałością fizyczną. W ćwiczeniach jest duża dowolność, nie ma konieczności trwania w wybranych asanach po kilka minut. Ćwiczenia są dynamiczne , ukierunkowane na wzmocnienie całego ciała i poprawę wytrzymałości mięśniowej. Joga pozwala schudnąć i zrelaksować się. Poznaj zasady  jogi dla początkujących krok po kroku .   Marzysz o wyjątkowym rodzaju aktywności fizycznej? Postaw na  air jogę, czyli jogę w hamakach .  Zastanawiasz się, jakie zajęcia wybrać dla dziecka? Zobacz,  czy warto zapisać dziecko na jogę .  Chcesz ujędrnić skórę i zniwelować zmarszczki? Sprawdź  ćwiczenia i efekty jogi twarzy .   Jeśli potrzebujesz spokoju i wyciszenia, poznaj  metody medytacji . 

Kobiety trenują jogę
© djoronimo/Fotolia.com
Styl życia
Joga dla początkujących, czyli buduj siłę mięśni przez medytację
Joga to ćwiczenia fizyczne połączone z medytacją. Rozciąga mięśnie, uspokaja, dodaje energii. Wzmacnia całe ciało i buduje świadomość organizmu.

Joga jest świetnym sposobem na różne dolegliwości oraz zmęczenie i zdenerwowanie. Pomaga walczyć z depresją, nerwicami i nadwagą. Wzmacnia mięśnie ciała, odchudza, uspokaja i eliminuje stres.   Joga to indyjski system filozoficzny oraz rodzaj aktywności fizycznej. Polega na wykonywaniu określonych pozycji. Można trenować ją w domu oraz klubach sportowych. Ćwiczenia najlepiej wykonywać każdego dnia po przebudzeniu. Jak zacząć ćwiczenie jogi? Joga jest tym rodzajem aktywności, którą może wykonywać każdy z nas, niezależnie od poziomu sprawności fizycznej. Także osoby z różnymi dolegliwościami zdrowotnymi (np. otyłością lub cukrzycą) mogą spróbować jogi. Warto zacząć od podstawowych pozycji (asanów) , które znajdziemy w Internecie (link: https://www.youtube.com/watch?v=gw4dcIw8x-U ). Pamiętajmy, że joga to nie tylko rodzaj ćwiczeń fizycznych, ale również system filozoficzny. Podczas treningu powinniśmy się wyciszyć, odstresować, poddać medytacji. Strój to podstawa Do ćwiczenia jogi niezbędny będzie wygodny strój oraz ekwipunek . Należy zaopatrzyć się w luźne i przewiewne ubrania, np. bawełnianą koszulkę, dres lub legginsy. Muszą przylegać do ciała, dzięki czemu będziemy mogli precyzyjnie wykonać wszystkie pozycje. Ważna jest też bielizna, czyli biustonosz sportowy (utrzymuje biust). Ponadto podstawowym narzędziem do ćwiczenia jogi jest mata. Powinna być cienka i miękka, ale nie może się ślizgać po podłodze. Ćwiczenia najlepiej wykonywać boso, dzięki czemu łatwiej będzie utrzymać równowagę oraz pobudzić krążenie organizmu. Ewentualnie możemy użyć bardzo cienkich skarpet z naturalnych tkanin (bawełna, bambus itp.). O czym należy pamiętać podczas ćwiczenia jogi W trenowaniu jogi obowiązkuje kilka zasad. Po pierwsze regularność, gdyż aktywność raz w tygodniu nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Należy...

kobieta mówi coś drugiej na ucho
Image by LifetimeStock.com
Fleszstyle
Joga twarzy zmniejszy zmarszczki i ujędrni skórę
Joga twarzy jest rodzajem ćwiczeń, które mają na celu zapobiegać powstawaniu zmarszczek, przywrócić jędrność skórze, wygładzić ją, rozjaśnić, a tym samym odmłodzić. Jest coraz bardziej popularna i możesz wykonywać ją w domu. Efekty po regularnych ćwiczeniach jogi będą zbliżone do tych po wstrzyknięciu botoksu.

Joga twarzy jest rodzajem ćwiczeń, które mają na celu zapobiegać powstawaniu zmarszczek, przywrócić jędrność skórze, wygładzić ją, rozjaśnić, a tym samym odmłodzić. Jest coraz bardziej popularna i możesz wykonywać ją w domu. Efekty po regularnych ćwiczeniach jogi będą zbliżone do tych po wstrzyknięciu botoksu. Joga twarzy – jakie efekty dają ćwiczenia? Joga twarzy po regularnym stosowaniu daje niezwykłe efekty. W twarzy znajduje się 50 mięśni, które po wyćwiczeniu nabierają objętości i napinają się. Ponadto joga twarzy poprawia krążenie krwi, odżywia skórę, likwiduje worki i cienie pod oczami , a także odpręża i poprawia samopoczucie. Ćwiczenia możesz wykonywać wszędzie: w domu, na spacerze, czy w przerwie w pracy. Pierwsze efekty zauważysz już po 2-3 tygodniach codziennego stosowania jogi twarzy. Joga twarzy – przed wykonywaniem ćwiczeń Przed wykonywaniem jogi twarzy musisz się rozluźnić i przygotować twarz do ćwiczeń. Umyj ręce, a twarz nasmaruj balsamem lub kremem nawilżającym i usiądź prosto bądź połóż się na wznak . Następnie rozgrzej twarz i poruszaj szczęką raz w lewą, a raz w drugą stronę, a przy tym spokojnie oddychaj. W takiej pozycji pozostań około 3 minut i przejdź do wykonywania ćwiczeń. Ćwiczenia na podbródek Podbródek oprzyj na zewnętrznej części dłoni, a łokieć przytrzymaj drugą ręką. Po chwili zacznij naciskać w dół podbródek, a ręką stawiaj opór . W takiej pozycji pozostań przez 3 oddechy, a na koniec rozluźnij mięśnie całej twarzy. Ćwiczenie powtarzaj regularnie, najlepiej 2 razy dziennie. Ćwiczenia na zmniejszenie worków pod oczami Usiądź wygodnie, najlepiej po turecku i ustaw głowę prosto. Nie ruszając głową, skieruj wzrok maksymalnie w prawą stronę i pozostań tak przez około 3 sekundy. Po chwili zrób to samo z lewą stroną i czynność powtórz 5 razy. Na koniec...

Nasze akcje
Jenny Fairy Midday Coctail
Newsy

Ten stylowy dodatek przeniesie cię w świat wakacji i słodkiego lenistwa!

Partner
piekna-kobieta-bella
Fleszstyle

Jak się czuć pewnie i wygodnie przez cały dzień? Stawiaj na jakość

Partner
huawei-6-band-opaska
Fleszstyle

Asystent i trener personalny w jednym?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

Czy zdrowe i wygodne dziecięce buty nie mogą być modne?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

O tych butach marzy twoje dziecko!

Partner
catering-tajm
Fleszstyle

Pyszne, zdrowe i niebanalne dania z dostawą pod twoje drzwi?

Partner