10 zasad, dzięki którym wasze włosy będą zdrowe latem

 
Izabela Szymczak - trycholog, właścicielka Kliniki Włosów Hair Lab radzi:

Promienie słoneczne uszkadzają keratynę – budulec  włosa. Kiedy dodatkowo kąpiemy się w morzu słońce uruchamia w mokrych włosów reakcje chemiczne podobne do tych, które zachodzą podczas rozjaśniania. Słońce przyczynia się do rozchylania łusek włosów, w rezultacie  tracą one wilgoć, stają się szorstkie i przesuszone.  Jeśli nie są właściwie zabezpieczone i traktowane tracą więc nie tylko blask, kolor, sprężystość, kruszą się i w konsekwencji wypadają.

Dlatego musimy pamiętać o podstawowych zasadach ich umiejętnej pielęgnacji:
  1. Latem zawsze  używamy szamponu, balsamu, maski z protektorem UV, który chroni nasze włosy przed szkodliwym działaniem promieni UV.
     
  2. Oprócz  filtrów kosmetyki powinny zawierać składniki nawilżające i natłuszczające włosy. Korzystajmy z tzw. „serii letnich” , bo zawierają one wyselekcjonowane składniki  zarówno ochronne, jak  regenerujące włosy.
     
  3. Starajmy się – szczególnie w miejscach silnej ekspozycji słonecznej – upinać włosy, stosować nakrycia głowy.
     
  4. Pamiętajmy aby nie wychodzić z domu z mokrymi włosami i nie dopuszczać, by schły na słońcu.
     
  5. Latem należy ograniczyć stosowanie preparatów stylizacyjnych  typu: lakiery, pianki, żele.
     
  6. Jeśli musimy farbować latem włosy to najlepiej udać się do profesjonalnego fryzjera, który dostosuje wybór farby nie tylko do stanu naszych włosów, ale weźmie pod uwagę również fakt  specyfiki lata – wystarczy może tylko odświeżenie, tonowanie koloru, a nie pełna koloryzacja.
     
  7. Kondycja naszych włosów  to nie tylko zasługa  kosmetyków, ale również tego co dostarczymy im od wewnątrz. Dlatego latem korzystajmy z dużego potencjału świeżych warzyw i owoców, które  zawierają cenne minerały i witaminy.
     
  8. Jeśli – mimo stosowania szczególnej ochrony – zauważymy, że kondycja naszych włosów uległa pogorszeniu najlepiej skorzystać z porad fryzjera lub trychologa i poddać się zabiegom regeneracyjnym (maski, ampułki z keratyną).
     
  9. W domu możemy sami zastosować preparaty regenerujące – maski i kremy. Nakładamy je na włosy oszczędnie, gdyż  zbyt duża ilość może obciążyć włosy. Maski najlepiej działają w cieple, bo łuski włosów otwierają  się i składniki preparatu lepiej wnikają  w ich strukturę. Najlepiej po nałożeniu na wilgotne włosy maski, nałożyć czepek z folii, owinąć je ciepłym ręcznikiem i po około godzinie  zmyć. Należy pamiętać, że taka intensywna regeneracja powinna być stosowana raz/ dwa razy w tygodniu przez dłuższy okres czasu – około miesiąca, aby zrekonstruować uszkodzone struktury włosów.
     
  10. Ważne jest także przyjmowanie suplementów diety  o działaniu odnawiającym i regenerującym „od wewnątrz”, zawierających aminokwasy siarkowe, witaminy grupy B, kwas pantotenowy.

Przeładuj

Anna Mucha w półfinale "Czaru Par"! "Małżeństwo to jest obóz przetrwania"

zobacz 00:30