Jak szybko i skutecznie schudnąć na wiosnę - zasady efektywnego odchudzania

Jak schudnąć na wiosnę?
Fot. © Kalim/Adobe Stock

Jadłospis diety na wiosnę powinien składać się z regularnych posiłków skomponowanych z pełnowartościowych i świeżych produktów. Wiosennemu odchudzaniu sprzyja detoks organizmu, który wspomogą owocowo-warzywne koktajle oczyszczające i wypijanie 2 litrów niegazowanej wody mineralnej każdego dnia.

 

Dieta na wiosnę powinna dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych i umożliwiać zrzucenie zbędnych kilogramów nagromadzonych przez zimę. W jadłospisie powinny pojawić się duże ilości owoców i warzyw. W okresie wiosny warto sięgać po koktajle oczyszczające, które przyspieszają metabolizm i dostarczają cennych witamin.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: pieczone bataty

Jak szybko schudnąć na wiosnę - kilka podstawowych zasad

W okresie zimy wiele osób pozwala sobie na odstąpienie od zdrowych nawyków żywieniowych. Efektem jest zwiększenie masy ciała i pojawianie się nadprogramowej tkanki tłuszczowej. Wraz z nadejściem wiosny warto zastosować się do kilku podstawowych zasad żywieniowych, które pozwolą na szybkie schudnięcie i osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Kluczową zasadą diety na wiosnę jest jedzenie regularnych posiłków w mniejszych porcjach. Jadłospis powinien składać się z 4-5 posiłków spożywanych co 3-4 godziny. W ten sposób organizm zużywa całą dostarczoną mu energię na bieżące potrzeby, nie odkładając jej w postaci tkanki tłuszczowej. Kolejną regułą wiosennego odchudzania jest unikanie podjadania między posiłkami, co pozwala na uregulowanie przemiany materii i odciążenie organizmu. W diecie na wiosnę należy ograniczyć lub całkowicie wykluczyć cukier i różnego rodzaju słodycze. Są one źródłem tzw. “pustych kalorii” pozbawionych jakichkolwiek wartości odżywczych dla organizmu. Kolejną zasadą efektywnego odchudzania jest wypijanie około 2 litrów płynów dziennie - najlepiej niegazowanej wody mineralnej. Należy unikać wszelkich napojów słodzonych. Woda w trakcie odchudzania pełni ważną rolę, gdyż jest niezbędna do procesów przemiany materii i trawienia. Przyczynia się do usuwania z organizmu szkodliwych substancji i sprzyja odchudzaniu.

Dieta na wiosnę - co jeść?

Dieta na wiosnę powinna składać się z produktów o niskim stopniu przetworzenia. Należy wybierać produkty sezonowe i świeże, które są pełnowartościowe i bogate w cenne dla organizmu składniki pokarmowe. Jadłospis diety na wiosnę powinien obfitować w kolorowe warzywa i owoce, które dostarczają witamin, minerałów i błonnika pokarmowego przyspieszającego metabolizm i pozytywnie wpływającego na procesy trawienne. Wiosną warto pomyśleć o detoksykacji organizmu. Pomocne w tym są koktajle oczyszczające, zwane inaczej smoothie przygotowane na bazie różnych warzyw i owoców. Przy wiosennym odchudzaniu należy zrezygnować z tłustych rodzajów mięs i wędlin. Zastąpią je ryby oraz chude mięsa drobiowe, takie jak kurczak czy indyk. Zamiast białego pieczywa i innych produktów z mąki pszennej warto sięgać po produkty pełnoziarniste, takie jak ciemne pieczywo z ziarnami, brązowy ryż, makaron razowy czy gruboziarniste kasze (np. gryczana, pęczak). W diecie odchudzającej zaleca się również jeść płatki owsiane i otręby pszenne stanowiące bogactwo błonnika pokarmowego. Związek ten nie tylko reguluje procesy trawienne, ale przynosi uczucie sytości, zapobiegając podjadaniu.

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje