Smukłe i jędrne uda bez cellulitu – ćwiczenia

ćwiczenia rozciągające kobiety
Fot. Flickr/Earl McGehee/CC BY-SA 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Cellulit jest już chorobą cywilizacyjną – większość kobiet przynajmniej raz musiała stoczyć walkę ze skórką pomarańczową. Prócz diety i specjalnych kremów orężem w tej walce są ćwiczenia.

Przyczyny cellulitu na udach

Najczęściej cellulit na udach jest wynikiem nie jednego, a kilku czynników. Niektóre kobiety dziedziczą tendencję do skórki pomarańczowej. Cellulit wywoływany jest też przez problemy hormonalne (nadmiar estrogenów i niedobór progesteronu). Najczęściej jednak skórka pomarańczowa powstaje w wyniku grzeszków związanych ze stylem życia. Główne przyczyny problemów z cellulitem to mała aktywność fizyczna, stres, alkohol i niezdrowa dieta.

Aktywność fizyczna nie tylko pomaga walczyć z tłuszczem

Systematyczne ćwiczenia pomagają zmniejszyć podskórną tkankę tłuszczową, ale to nie jest ich jedyna zaleta. Wspomagają także redukcję obrzęków, odpowiedzialnych za cellulit wodny i poprawiają jędrność skóry, dzięki czemu skórka pomarańczowa jest mniej widoczna. Dodatkowo aktywność fizyczna zmniejsza poziom stresu, który także jest wrogiem gładkiej skóry.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: zupa pieczarkowa

Rozgrzewka przed ćwiczeniami na cellulit

Każde ćwiczenia, nie tylko te na cellulit, należy zacząć od krótkiej rozgrzewki. Z powodzeniem wystarczy 15 minut treningu na rowerku stacjonarnym, skłonów czy pajacyków, by przygotować ciało do dalszych aktywności. Najskuteczniejszy jest trening aerobowy i specjalne ćwiczenia, pobudzające szczególnie te części ciała, które są najbardziej dotknięte cellulitem. Podczas rozgrzewki warto wykonać ćwiczenia stretchingowe:

  • siedząc płasko, układamy nogi równolegle przed siebie, złączone w stopach. Z tej pozycji wykonujemy skłony tułowia, jednocześnie przyciągając palce stóp do siebie;
  • siedząc płasko, kładziemy płasko nogi na podłodze, tak by zachować między nimi kąt zbliżony do prostego. Z tej pozycji wykonujemy naprzemienne skłony do lewej i prawej nogi.

 

Treningiem aerobowym jest na przykład marsz, aerobik, jazda na rowerze lub też pływanie. Powinien to być nieprzerwany wysiłek trwający około pół godziny, ponieważ dopiero po tym czasie ciało zaczyna przestawiać się na spalanie kalorii. Jego intensywność trzeba dostosować do swoich możliwości, ponieważ zbyt wyczerpujący pierwszy trening potrafi zniechęcić, z kolei zbyt lekki – znudzić.

Trzy ćwiczenia zwalczające cellulit na udach

  • Ćwiczenie nr 1

Ćwiczenie wykonuje się z klęku podpartego. Plecy proste, brzuch napięty, głowa w linii kręgosłupa. Wraz z wydechem należy unieść prawą nogę, ugiętą w kolanie pod kątem prostym. Udo musi być równolegle do podłogi. Podczas wydechu należy wrócić do pozycji wyjściowej, następnie powtórzyć ćwiczenie na lewej nodze. Liczba powtórzeń: 10

 

  • Ćwiczenie nr 2

Ćwiczenie wykonywane jest z pozycji leżącej. Należy położyć się na prawym boku, podeprzeć głowę ręką i unieść jak najwyżej lewą nogę, nie zginając jej w kolanie. Następnie ćwiczenie wykonujemy na lewej nodze.

Liczba powtórzeń: 10

 

  • Ćwiczenie nr 3

Kolejne ćwiczenie z pozycji leżącej – tym razem należy położyć się na plecach, dłonie schowane pod pośladki. Następnie unosimy wyprostowane nogi, starając się nie oderwać głowy od podłoża. Po kilku sekundach nogi powoli wracają na ziemię. Liczba powtórzeń: 15

Po wysiłku – relaks

Po aktywności ciało należy wyciszyć spokojnymi ćwiczeniami rozciągającymi, np. stojąc ze złączonymi nogami, staramy się robić jak najbardziej pogłębione skłony. Możemy powtórzyć z mniejszą intensywnością stretching z rozgrzewki, czyli skłony na siedząco przy nogach złączonych i rozstawionych.

 

Biorąc prysznic można zastosować jeden z domowych sposobów na cellulit na udach – peeling kawowy. A na zwieńczenie dzieła zaserwować nogom masaż bańką chińską, smarując je wcześniej balsamem lub olejkiem antycellulitowym.


Najczęściej czytane

Konkursy

Polecamy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady