Cheat meal - oszukany posiłek w służbie naszej diety

Cheat meal co to jest?
Fot. © rosinka79/Adobe Stock

Cheat meal to pojedynczy oszukany posiłek, czyli danie, które wykracza poza ramy naszej diety. Ma nas wprowadzić w dobry nastrój oraz zaspokoić emocjonalnie i fizycznie. Zjedzenie takiego posiłku nie tylko nie zachwieje naszej diety, ale przyspieszy przemianę materii i pomoże nam w tym, aby zdrowa dieta stała się naszym sposobem na życie.

 

Dieta nie powinna być chwilową zmianą nawyków. Zdrowe, dobrze zbilansowane posiłki, powinny stać się naszym sposobem na życie. Tylko w ten sposób zadbamy o nasz organizm i trwale zredukujemy kilogramową nadwyżkę

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: domowe hamburgery

Zalety cheat meal w diecie

Oszukany posiłek wpływa na nas korzystnie z dwóch względów - psychicznego i fizycznego. Po pierwsze, ułatwia nam funkcjonowanie na diecie i daje poczucie, że nadal zdrowo się odżywiamy, mimo tego, że od czasu do czasu zjemy coś bardziej kalorycznego. Po drugie, takie jednorazowe dostarczenie większej dawki kalorii, powoduje przyspieszenie przemiany materii i termogenezę, które ułatwią spalanie tkanki tłuszczowej. Będzie też stymulować nasza gospodarkę hormonalną, a w szczegolności hormony takie jak: leptyna, insulina, grelina i hormony tarczycy.

Jak stosować oszukane posiłki?

Z cheat mealów możemy korzystać, np. raz lub dwa razy w tygodniu (zależnie od tego, jak dużą dawkę kalorii dostarczają). Dobrze, aby w ciągu tygodnia oszukany posiłek nie przekroczył granicy 1000 kalorii oraz żebyśmy następnego dnia trzymali klasyczną dietę i udali się na trening. Cheat meal’ami mogą być, np.: pizza, lody, hamburger, hot-dog, ciastko, mięso z grilla, słodkie napoje lub słodycze czy słone przekąski. Warunkiem jest jednak pilnowanie pozostałych posiłków, tak aby organizm stale otrzymywał dawkę “dobrego paliwa”, czyli właściwie zbilansowanych witamin i minerałów właściwych dla danego organizmu. Ryzyko, jakie niesie ze sobą cheat meal jest takie, że może się on przekształcić w cheat day lub cheat week, czyli jedzenie niezdrowego i bezwartościowego jedzenia przez cały dzień lub przez cały tydzień. Nie będzie to już wsparciem naszej diety, a utrudnieniem w odchudzaniu i utrzymaniu zdrowego trybu życia.

Plebiscyt Party

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Konkursy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje