grupa trenująca zumbę
©Mat Hayward/Fotolia

Zumba jest doskonałą formą aktywności fizycznej zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych. Przynosi szybkie efekty w postaci szczuplejszej sylwetki i lepszego samopoczucia. Wystarczy opanować podstawowe kroki, żeby spalać zbędne kilogramy. Jedna godzina zumby to nawet 500 spalonych kalorii.

 

Dynamiczna muzyka, proste kroki, które stanowią połączenie układów zaczerpniętych z różnych stylów tańca, od salsy, przez dancehall po taniec brzucha, z elementami fitnessu – na tym właśnie polega zumba. Stopień intensywności treningu można zmniejszać lub zwiększać w zależności od swoich możliwości fizycznych. Wybrani instruktorzy prowadzą zajęcia przeznaczone nawet dla dzieci.

Podstawowe kroki zumby – tańce latynoamerykańskie, hip-hop i fitness

Kroków zumby najszybciej można nauczyć się na zajęciach prowadzonych przez licencjowanego instruktora. Lista licencjonowanych trenerów, prowadzących zajęcia w danej okolicy, znajduje się na oficjalnej stronie zumby (www.zumba.com). Dostępna jest także gra na Playstation, w której z wirtualnym trenerem można przećwiczyć wybrane układy o różnych stopniach trudności.

 

Oczywiście można też trenować samemu. Najlepiej zacząć od opanowania podstawowych kroków trzech tańców latynoamerykańskich: cha-cha, salsy i merengue. Potem można dodawać do nich kroki m.in. rumby, tańca brzucha, dancehallu, cumbii i calypso. Podstawowe kroki zumby można zobaczyć na filmiku:

 

Kroki tańców można dowolnie łączyć w zależności od tego, jaki rytm i tempo narzuca muzyka. Przeplata się je z elementami fitness, np. szybkim marszem w miejscu, przysiadami z wyskokiem, pulsowaniem i podskokami. Ruchom wykonywanym nogami powinny towarzyszyć płynne i dynamiczne ruchy rąk. Na początku najlepiej jest ćwiczyć przed lustrem, żeby kontrolować ruchy i korygować je.

Ile kalorii spala zumba?

Podczas średnio intensywnego treningu trwającego 60 minut, osoba ważąca 50 kg może spalić ok. 400, a ważąca 60 kg nawet 500 kalorii. Godzina treningu dwa razy w tygodniu szybko przyniesie efekty: zgrabną sylwetkę, ogólną poprawę kondycji i lepsze samopoczucie. Podczas treningu co 15 minut należy robić sobie 2-3 minutowe przerwy na wypicie kilku łyków wody. Wody należy się napić także po ćwiczeniach, aby uzupełnić stracone wraz z potem elektrolity.

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki