Treningi indywidualne czy grupowe? Jakie wybrać dla siebie?

Trener personalny ćwiczy z kobietą.
Fot. ©Photographee.eu/stock.adobe.com

Osoby chcące rozpocząć przygodę z regularnym uprawianiem sportu już na początku stają przed trudnym wyborem rodzaju zajęć. Treningi indywidualne i grupowe mają zalety i wady, a o ostatecznej decyzji powinny decydować indywidualne preferencje i możliwości finansowe. Podpowiadamy, jak najłatwiej wybrać odpowiedni rodzaj zajęć dla siebie.

 

Już na początku należy podkreślić, że treningi indywidualne i grupowe można ze sobą łączyć. Taka forma zajęć szczególnie jest polecana dzieciom, które dzięki temu mają możliwość integrowania się z rówieśnikami oraz lepszego doskonalenia umiejętności podczas ćwiczeń indywidualnych.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: wigilijne śledzie

 

Czym kierować się przy podejmowaniu decyzji?

 

Osoby mające problem z wyborem rodzaju treningu powinny w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na kilka pytań, takich jak:

  • czy mam problemy z motywacją do treningów,
  • czy mam elastyczne godziny pracy i innych obowiązków,
  • czy lubię działać w grupie,
  • jaki cel stawiam sobie w związku z rozpoczęciem treningów,
  • jaki budżet mogę przeznaczyć na treningi w skali miesiąca.

 

Odpowiedzi na powyższe pytania powinny zdecydowanie ułatwić podjęcie decyzji. Jeśli chodzi o treningi indywidualne, to na nie powinny decydować się osoby, których czas wolny jest ograniczony, a praca i inne obowiązki nie dają dużego pola manewru w kwestii zmian. Umawiając się na zajęcia indywidualne zazwyczaj nie ma większego problemu z przekładaniem i zmienianiem terminów. Treningi indywidualne są dobrym rozwiązaniem dla osób, które preferują indywidualny charakter pracy i przy tym nie mają problemów z motywacją.

 

Zajęcia grupowe natomiast powinni wybierać ci, którzy poza nabywaniem umiejętności i ich doskonaleniem chcą nawiązać nowe kontakty i lubią ćwiczyć z innymi. Taki charakter zajęć ma swoje plusy. Można zaliczyć do nich:

  • możliwość stałego monitorowania swoich postępów i porównywaniu ich z innymi członkami grupy,
  • niższe opłaty za treningi (rozbijają się na kilka osób),
  • łatwiejsze mobilizowanie się do ćwiczeń.

 

Jak wygląda efektywność treningów indywidualnych i grupowych?

 

Nie da się ukryć, że zdecydowanie bardziej efektywne są treningi indywidualne. Podczas tego rodzaju zajęć osoba ćwicząca w pełni wykorzystuje czas treningowy, a trener skupia się tylko na niej. Dzięki temu można szybciej wyeliminować popełniane błędy i pokonywać kolejne etapy nauki lub doskonalenia umiejętności. Poza tym podczas treningów grupowych często zdarza się, że osoby ćwiczące mniej lub bardziej nieświadomie wzajemnie się rozpraszają. Jeśli zatem komuś zależy na możliwie najszybszym podnoszeniu swoich umiejętności, to powinien zdecydować się na treningi indywidualne.

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Konkursy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje