Rower powietrzny – co to jest? Jakie są efekty ćwiczeń na rowerze powietrznym?

Rower powietrzny - trening dla każdego. Co to jest rower powietrzny?
Fot. © zamuruev/Adobe Stock

Świat fitness rozwija się w zawrotnym tempie. Wraz ze stałym wzrostem liczby osób zainteresowanych poprawą swojego wyglądu, rośnie liczba dostępnych ćwiczeń, programów, diet, suplementów oraz urządzeń. Jednym z najnowszych urządzeń treningowych, jakie pojawiły się na salach fitness, jest rower powietrzny.

 

Rower powietrzny to nowoczesny przyrząd, z którego korzystać możesz na dobrze wyposażonych siłowniach lub fitness klubach. Jeżeli wolisz treningi we własnych czterech ścianach, możesz także kupić sobie własny rower powietrzny i ćwiczyć na nim w domu. Jak zaraz się przekonasz, tego typu urządzenie może być dobrym rozwiązaniem dla osób o różnej kondycji, zarówno tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem, jak i tych, którzy trenują już od dłuższego czasu.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: amerykańskie donuty

Czym jest rower powietrzny?

Rower powietrzny to urządzenie do ćwiczeń, które łączy w sobie cechy kilku przyrządów:

  • rowerka stacjonarnego,
  • ergometru wioślarskiego,
  • orbitreka.

 

Z przodu rowerka powietrznego znajduje się koło oporowe oraz wiatrak – ich zadaniem jest wytwarzanie oporu powietrza. Im intensywniej wykonywane jest ćwiczenie, tym większy jest ten opór. Dzięki unikalnej konstrukcji, podczas ćwiczeń angażowane są zarówno kończyny górne, jak i dolne.

 

Większość rowerów powietrznych wyposażona jest czujniki, które pozwalają ćwiczącemu śledzić parametry takie, jak aktualne tętno, czas treningu, przejechana odległość, liczba spalonych kalorii. Wartości te wyświetlane są na monitorze zamontowanym w urządzeniu.

Trening na rowerze powietrznym – jak wygląda i jakie daje efekty?

Podczas treningu na rowerze powietrznym wykonuje się synchroniczne ruchy rąk oraz nóg. Oprócz kończyn ćwiczenia angażują do pracy także mięśnie tułowia oraz brzucha. Dzięki temu, że tak wiele grup mięśniowych pracuje podczas „jazdy” rowerem powietrznym, trening umożliwia spalanie dużej ilości kalorii (w porównania np. do ćwiczeń na rowerku stacjonarnym) oraz przyspieszenie metabolizmu.

 

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem, niewytrenowane, po kontuzjach, z dużą nadwagą lub w starszym wieku, powinny postawić na treningi w niskim tempie, polegające na miarowej pracy kończyn. Wraz z poprawą kondycji, intensywność treningów na rowerze powietrznym można zwiększać. Osoby wytrenowane, z wysoką kondycją, mogą wykorzystywać urządzenie do treningów interwałowych (na granicy maksymalnego tętna). Polegają one na wykonywaniu 30-sekundowych intensywnych ćwiczeń, na przemian z 30-sekundowymi przerwami.

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Konkursy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje