Postanowienia noworoczne – fitness – jak w nich wytrwać?

zajęcia fitness
Fot. ©UBER IMAGES/Fotolia.com

Popularnym postanowieniem noworocznym jest zapisanie się na trening fitness. Kluby sportowe mają bogatą ofertę treningów, więc należy wybrać te najbardziej dopasowane do swoich potrzeb. W wytrwaniu w regularnych ćwiczeniach pomogą karnety na miesiąc, kwartał lub pół roku. Dobrze jest też stawiać sobie konkretne cele, których realizacja jest w zasięgu ręki.

 

Nowy rok jest okazją do zmiany pewnych zachowań. Ludzie chętnie zaczynają uprawiać sport, chodzić na siłownię lub ćwiczyć fitness. Bardzo często jednak te postanowienia nie trwają zbyt długo. Warto się więc zastanowić, jaka forma ćwiczeń najbardziej nam odpowiada oraz co zrobić, aby wytrwać jak najdłużej.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: tort czekoladowy z bitą śmietaną i owocami

Fitness czy siłownia – co wybrać?

Dla osób, które rozpoczynają przygodę ze sportem, dobrym pomysłem jest fitness. Dużą zaletą tego rodzaju ćwiczeń jest praca w grupie, co daje motywację do przychodzenia na kolejne treningi. Co więcej, fitness oferuje różne rodzaje aktywności. Ćwiczenia na siłowni natomiast są przeznaczone dla ludzi, którym zależy na wzmocnieniu mięśni. Jest to najczęściej indywidualny trening wybranych partii ciała. Jeśli jednak minęło dużo czasu od ostatniej pracy siłowej, ciało może być nieprzyzwyczajone do tego typu ćwiczeń, a wtedy łatwo o nadwyrężenie i przeciążenie mięśni. Dlatego treningi trzeba dostosować do indywidualnej kondycji i wszystkie ćwiczenia poprzedzać rozgrzewką. Jeśli chce się zrzucić zbędne kilogramy, najszybsze efekty przynosi aerobik dostosowany do kondycji ćwiczącego. Przyjemna muzyka i choreografia pomagają w zaaklimatyzowaniu się na sali ćwiczeń, co wzmacnia motywację do pracy. Praca na siłowni buduje mięśnie, jednak ćwiczenia powinny być wykonywane pod okiem instruktora, który ułoży trening dostosowany do potrzeb.

Karnety i promocje do klubów fitness

Konsekwentne i regularne ćwiczenia fitness czasami wymagają motywacji z zewnątrz. Dobrze jest zobowiązać się do systematycznych ćwiczeń, kupując karnet. Większość klubów fitness oferuje miesięczny pakiet, który umożliwia określoną liczbę odwiedzin w ciągu 30 dni. Warto też zmotywować się na dłuższy okres treningów, wykupując dostępne karnety na 3 lub 6 miesięcy. Wiele ośrodków fitness oferuje w pakiecie również siłownię, basen lub saunę. Często też pierwsze wejścia są bezpłatne, więc dobrze jest sprawdzić kilka miejsc i wybrać miejsca, które będą najlepiej odpowiadać potrzebom trenującego. Zdarza się też, że karnety mają liczne zniżki, np. dla studentów, więc warto się tym zainteresować przed zakupem.

Dostosowanie treningów do swoich potrzeb pomaga wytrwać w postanowieniu

Przede wszystkim nie należy robić ćwiczeń, których się nie lubi. Takie treningi są skazane na porażkę, gdyż prędzej czy później zniechęcą do pracy. Warto też wyznaczać sobie osiągalne i mierzalne cele, które będą dostosowane do możliwości. Ważne, aby plany były konkretne, więc zamiast myśleć „chcę być chudsza”, lepiej obrać cel np. 70 cm w talii lub przebiegnięcie 5 kilometrów w tygodniu. Niezbędna jest kontrola postępów, którą można usprawnić, zapisując osiągane wyniki. Analiza poprawy rezultatów daje dużo radości i mobilizuje do dalszej pracy.

Cierpliwość w realizacji postanowień noworocznych

Zmiana swojego ciała wymaga systematyczności, ponieważ tylko długotrwałe treningi przynoszą wymierne rezultaty. Warto też urozmaicać swoje treningi, dodając nowe elementy, aby nuda nie przyczyniła się do porzucenia ćwiczeń. Dobrze jest np. dla odmiany pójść na basen lub wsiąść na rower. Czasami należy też zrobić sobie przerwę – trening ma być przyjemnością, a nie męką. Świetnym sposobem na wytrwanie w regularnych treningach jest też znalezienie partnera wspólnych ćwiczeń. Nic tak nie mobilizuje jak wsparcie ze strony najbliższych i przyjaciół. 

 

Najczęściej czytane

Polecamy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady