kijki do nordic walking
©f9photos/Fotolia

Efekty nordic walking to wzmocnienie mięśni rąk, nóg, tułowia oraz lepsza praca układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. Maleje ryzyko kontuzji, obciążenia i urazów stawów oraz kręgosłupa. Organizm się dotlenia, wzmacnia się jego kondycja, witalność i łatwiej jest utrzymać dobre zdrowie i samopoczucie.

 

Godzina nordic walkingu w średnim tempie oznacza spalone 336 kalorii. Znacznie zwiększa to kaloryczne zapotrzebowanie organizmu, pozwalając na dodatkową porcję jedzenia lub zrzucenie wagi.

Nordic walking a spalanie kalorii

Kobieta ważąca średnio 60 kg w ciągu godzinnego uprawiania nordic walking z przeciętną prędkością 5 km na godzinę spala około 336 kalorii. Aby stracić tyle samo dostarczonej wcześniej do organizmu z pożywieniem energii, należy: jeździć na rowerze przez 84 minuty, biegać z prędkością 15 km/h przez 22 minuty lub szybko pływać stylem klasycznym przez 33 minuty. 336 kalorii zawiera się np. w czekoladowym batoniku, porcji frytek z frytkownicy czy smażonym w panierce kotlecie z indyka. Regularne, godzinne uprawianie nordic walking zwiększa zapotrzebowanie kaloryczne organizmu 60-kilogramowej kobiety do 2757 kalorii dziennie.

Czy nordic walking wspomaga odchudzanie

Uprawianie nordic walking jest skuteczniejsze niż marsz bez kijków w podobnym tempie. Prawidłowo wykonywany angażuje aż 90% systemu mięśniowo-szkieletowego całego ciała, co sprzyja pracy zaniedbywanych na co dzień mięśni i znacznie szybszej utracie kilogramów. Jednocześnie spala się o 20% więcej kalorii i zużywa o tyle samo więcej tlenu, a tętno wzrasta o 13%. Dlatego nordic walking jest polecany jako aktywność fizyczna na skuteczne odchudzanie.

Efekty nordic walking

Regularny nordic walking wzmacnia mięśnie ramion, górnej części tułowia, kończyn dolnych, zwiększa ruchomość górnego odcinka kręgosłupa, poprawia funkcjonowanie układów sercowo-naczyniowego oraz oddechowego. Odciąża stawy i kręgosłup, minimalizuje ryzyko kontuzji, jest więc dobrym rodzajem aktywności dla osób z problemami ortopedycznymi i nadwagą. W porównaniu z tradycyjnym marszem obciążenie stawów kolanowych oraz pleców jest mniejsze o 5 kg z każdym stawianym krokiem na równym podłożu. Nordic walking pomaga budować kondycję, wytrzymałość, zachować zdrowie, witalność, usprawnia przemianę materii, utrzymuje szczuplejszą sylwetkę, dotlenia organizm.