Trening PiYo, czyli połączenie pilatesu i jogi

Trening PiYo, czyli połączenie pilatesu i jogi
Fot. © Bojan/Adobe Stock

Trening łączący elementy pilatesu i jogi nie tylko sumuje korzyści płynące z uprawiania obu tych aktywności, ale jest też dobrym rozwiązaniem dla osób chcących zredukować tkankę tłuszczową przy jednoczesnej niemożności wykonywania intensywnych ćwiczeń. Na czym dokładnie polega PiYo i jakie może przynieść efekty?

 

Pragniesz urozmaicić swoją codzienną praktykę jogi? Spróbuj połączyć ją z pilatesem. Efekty naprawdę Cię zaskoczą.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: krokiety z pieczarkami

Jak wygląda trening PiYo?

Opisywany zestaw ćwiczeń opracowała amerykańska trenerka Charlene Johnson. Jest to forma aktywności, która na którą składają się elementy rozciągające, wytrzymałościowe oraz siłowe. Program nie wymaga użycia sprzętu fitness - przydatna jest wyłącznie mata.

 

Z pewnością PiYo spodoba się nie tylko osobom, które nie mogą pozwolić sobie na cięższy trening, ale też tym, którzy lubią łączyć ćwiczenia statyczne z dynamicznymi. PiYo rozpisane zostało przez Johnson na 60 dni, przy założeniu treningu 6 razy w tygodniu - jeden dzień przerwy ma służyć regeneracji. Dodatkowo trening został podzielony na 7 przeplatających się bloków tematycznych, dzięki czemu ćwiczenia nie są monotonne. Podobnie jak w przypadku innych aktywności, w PiYo także liczy się precyzja - dzięki prawidłowej technice szybciej uzyskamy wymarzone efekty.

Z jakich elementów składa się trening?

Pierwszy blok polega na poznaniu podstawowych pozycji. Kolejne mają wzmocnić górne i dolne partie ciała. Ćwiczenia są płynne, wykonywane w tempie o umiarkowanej szybkości w połączeniu z treningiem, który ma zwiększyć siłę. W przypadku dolnych partii ciała zależy nam na wysmukleniu łydek oraz wzmocnieniu pośladków. Górne mają kształtować ramiona i triceps.

 

Następnie wykonuje się krótki blok cardio oraz: interwałowy, wytrzymałościowy i modelujący. Niektóre ćwiczenia mają na celu spalenie tkanki tłuszczowej, inne wymagają dłuższego pozostania w jednej pozycji, co także stanowi wyzwanie.

Efekty treningu PiYo

Forma ćwiczeń zaproponowana przez Johnson jest nie tylko ciekawa, ale kompleksowo wpływ na nasze samopoczucie i kondycję. Do efektów Piyo zaliczyć można:

  • ujędrnienie ciała,
  • wyrzeźbienie mięśni i wymodelowanie sylwetki,
  • obniżenie poziomu stresu,
  • uelastycznienie i wzmocnienie ciała,
  • minimalizację dolegliwości bólowych,
  • wzrost tempa metabolizmu i szybsze spalanie tłuszczu (w trakcie jednego treningu nawet do 400 kcal),
  • wzmocnienie korpusu.

Najczęściej czytane

 

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady