kobieta ćwicząca z gumą
©Yurok Aleksandrovich/Fotolia

Gumy treningowe są idealne do nauki prawidłowego podciągania się na drążku, gdy nie chce się zbytnio obciążać stawów i chce zmniejszyć ciężar własnego ciała.

 

Gumy do ćwiczeń są pomocne w walce o idealną sylwetkę – wyrzeźbione ramiona i plecy, zgrabne nogi, jędrną pupę i płaski brzuch.

Guma do ćwiczeń ulubionym gadżetem fanów fitness i rzeźbienia mięśni

Taśma oporowa, zwana także gumą do ćwiczeń, jest elastyczna, lekka i można ją schować nawet do małej torebki. Poszczególne kolory sprzętu oznaczają różne rodzaje dynamicznego oporu (stopnia obciążenia), jaki stawia guma w trakcie wykonywania całego ćwiczenia – im mocniej się ją napnie, tym więcej pracy trzeba włożyć w utrzymanie jej w rękach:

  • pomarańczowa – największy możliwy opór do 100 kg,
  • niebieska: 40-55 kg,
  • zielona: 32-43 kg,
  • fioletowa: 15-25 kg,
  • czarna: 5-18 kg,
  • czerwona: najlżejszy opór 3-11 kg.

Przykładowo zakup czarnej gumy będzie idealny dla początkującej kobiety o wzroście 160-170 cm i wadze 50-54 kg, która pragnie wykonywać wiele kombinacji ćwiczeń. Jest to kompaktowy sprzęt do domowej siłowni oraz w podróż, świetny zamiast całego zestawu hantli i przyrządów, rzeźbiący różne rodzaje mięśni. Istnieją nawet gumy do ćwiczeń bez lateksu, idealne dla alergików.

Ćwiczenia na drążku z gumą

Jeśli chcesz wzmocnić mięśnie tak, aby móc stać na rękach albo bezproblemowo wykonywać pełne podciągnięcia na trzymanym nadchwytem drążku, ćwiczenia z gumą będą dla ciebie idealne. Wzmocnisz mięśnie ramion, obręczy barkowej, pleców i klatki piersiowej.

Użycie gumy nie uczy prawidłowej techniki podciągania, ale pozwala zniwelować przy podciąganiu ciężar własnego ciała oraz chroni przed przeciążeniami nadgarstki i łokcie osób początkujących.

Trening TRX a gumy do ćwiczeń

Podwieszany system TRX o regulowanej długości wymyślono dla elitarnych oddziałów Navy Seals. Coraz powszechniejsze są zamienniki oryginalnych lin w rozsądnych cenach. Najlepiej jednak zapytać o nie instruktora na siłowni lub popytać znajomych, którzy mają doświadczenie z treningami TRX. Liny z uchwytami zmuszają ciało do utrzymywania ciągłej równowagi, dlatego za ich pomocą można wzmocnić i wyrzeźbić nawet głębokie mięśnie całego ciała. Nie da się wykonywać ćwiczeń z ich użyciem, licząc na opór, tak jak w przypadku gum treningowych. Wykorzystuje się tu ciężar własnego ciała i siłę grawitacji. Systemy podwieszane można zaczepić już około 2 metrów nad podłożem, na drążku, gałęzi, a nawet zamkniętych drzwiach. Można z nimi wykonywać bardzo dużo ćwiczeń, np. podciąganie w podporze .

 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki