Nadeszła wiosna - jak szybko schudnąć? Propozycje aktywności fizycznej w domu i na świeżym powietrzu

Jak schudnąć wiosną?
Fot. © gilitukha/Adobe Stock

Wiosną można podjąć się różnych form aktywności fizycznej, zarówno w domu, jak też na świeżym powietrzu. Ćwiczeniami polecanymi w ciepłe, wiosenne popołudnia są: jogging, jazda na rowerze, spacery i jazda na rolkach. Wspólnie z rodziną lub przyjaciółmi można wybrać się nad jezioro i popływać rowerkiem wodnym.

 

Nadejście wiosny pobudza do myślenia o zmianach i robienia nowych postanowień. W trakcie zimy u wielu osób dochodzi do zwiększenia masy ciała, za co odpowiada brak ruchu i częstsze sięganie po różne smakołyki w długie i chłodne dni. Skutecznym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów na wiosnę jest aktywność fizyczna w domu lub na świeżym powietrzu.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: jak zrobić naleśniki (ZAJAWKA)

Aktywność fizyczna wiosną - jak szybko schudnąć?

Aktywność fizyczna jest jednym z podstawowych warunków do zachowania pełni zdrowia oraz kondycji fizycznej i psychicznej na najwyższym poziomie. Wiosna jest czasem, w którym zaczynamy zakładać lżejsze ubrania i odkrywamy trochę ciała. Wiele osób zauważa wówczas, że w ich sylwetce zaszły pewne niekorzystne zmiany spowodowane m.in. brakiem ruchu w okresie zimy. Powrót do aktywnego trybu życia powinien być stopniowy, aby nie doszło do przeforsowania organizmu. Nie trzeba od razu rozpoczynać od bardzo intensywnych i męczących treningów. Wiosną warto podjąć się aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. W słoneczne dni mogą to być energiczne spacery, nordic walking lub jogging. Można wybrać się również na wycieczkę rowerową samemu, z rodziną lub z przyjaciółmi. Jazda na rowerze umożliwia spalenie średnio około 500 kcal w ciągu godziny. Skutecznym sposobem na szybkie schudnięcie na wiosnę jest również regularna jazda na rolkach, która angażuje do pracy całe ciało - od mięśni nóg, przez mięśnie brzucha, pleców i rąk. W trakcie godzinnej jazdy na rolkach można spalić nawet 600-700 kcal.

Odchudzanie na wiosnę - spędzaj czas aktywnie

Wiosna przynosi możliwość aktywnego spędzania czasu i uprawiania sportu nie tylko samemu, ale również w gronie przyjaciół. Sposobem na schudnięcie, a dodatkowo na miłe spędzenie wiosennego popołudnia jest wycieczka nad jezioro i wypożyczenie rowerka wodnego. Propozycją aktywności fizycznej i dobrej zabawy dla większych grup jest paintball - gra zespołowa polegająca na pozorowanej walce za pomocą broni z amunicją w postaci kolorowych kulek wypełnionych farbą. Wspólnie z przyjaciółmi można wybrać się również na ściankę wspinaczkową do centrum sportu.

Jak szybko schudnąć na wiosnę bez wychodzenia z domu?

Odchudzanie na wiosnę i osiągnięcie wymarzonej sylwetki jest również możliwe bez wychodzenia z domu. Należy jednak pamiętać o systematyczności - efekty będą widoczne, jeśli ćwiczenia będą wykonywane co najmniej trzy 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Decydując się na ćwiczenia w domu, warto pomyśleć o zakupie urządzenia, takiego jak rowerek stacjonarny czy stepper, które pomogą w wysmukleniu całego ciała i utracie zbędnych kilogramów. Dużą popularnością wśród osób ćwiczących w domowym zaciszu są odchudzające programy treningowe opracowane np. przez Ewę Chodakowską, Mel B czy Martę Henning. Do ich wykonania potrzeba niewielu akcesoriów: wystarczą wygodny strój i buty oraz mata do ćwiczeń. W niektórych programach przydatne są również ciężarki, które można zastąpić butelką wody.

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje