Poradnik: jak zyskać dobrą formę i ją utrzymać

trening
Fot. © Artem Furman/Fotolia.comPhotographee.eu

Całoroczna dobra forma jest możliwa. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej, spaceruj z dzieckiem, psem, pływaj, nurkuj, tańcz. Śpij po 8 godzin dziennie, ogranicz kawę i alkohol, rzuć palenie i odstaw fast foody, czipsy i paluszki.

 

Regularność diety, aktywności fizycznej i zdrowych przyzwyczajeń to podstawa dobrego samopoczucia i świetnej formy.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: surówka z marchewki

Jak cały rok być w dobrej formie?

Dobrą formę można osiągnąć w każdym wieku, bez względu na stan zdrowia. Oto porady, jak zachować kondycję i świetne samopoczucie przez cały rok:

  • Zwizualizuj swój cel. Rozmieść w widocznych miejscach mieszkania zdjęcia, na których prezentujesz się najkorzystniej.
  • Wysypiaj się i ogranicz używki. 8 godzin snu w ciągu doby zapewni ci dobre funkcjonowanie w ciągu dnia i pozwoli skoncentrowanej dotrwać do wieczora. Przemęczenie, stres, nadmiar kofeiny, nikotyna i alkohol szkodzą na cerę, zdrowie, kondycję i samopoczucie.
  • Przeanalizuj największe kulinarne grzeszki i stopniowo wprowadzaj zmiany. Jedz mniejsze porcje o stałych porach i nie zapominaj o śniadaniu. Fast foody powinny na stale zniknąć z twojego menu. Lepiej przygotuj w domu pieczone, beztłuszczowe, ziołowe frytki z batatów albo samodzielnie zmiel wołowinę i usmaż na grillu wspaniałe burgery. Zastąp paluszki i czipsy prażonymi pestkami słonecznika, kromką razowca z masłem orzechowym ze zmielonych fistaszków czy koktajlem z banana i czereśni. Dużo pij, ale nie oszukuj żołądka kolejną szklanką wody – głodówka sprawi, że w końcu nie wytrzymasz i zjesz jeszcze więcej.
  • Wybierz wygodną formę aktywności fizycznej. Nie zmuszaj się do chodzenia na siłownię czy sprintów. Jeśli próbujesz wrócić do formy po porodzie, zabieraj codziennie dziecko na długie spacery bez względu na pogodę. Większe maluchy można posadzić na dziecięcym foteliku na twoim rowerze. Spaceruj z psem (własnym lub sąsiadów) lub kotem na szelkach. Wolontariat w schronisku jest również dobrym pomysłem. Tańcz na zorganizowanych zajęciach, wypróbuj ściankę wspinaczkową, squasha, nurkowanie. Ćwicz na orbitreku lub stepperze w trakcie oglądania ulubionego serialu. Ważne, by ćwiczenia nie stały się nudną rutyną.
  • Polub zmiany. Jeśli zawsze jeździsz na uczelnię 4 przystanki autobusem, zrezygnuj z biletu miesięcznego. Przesiądź się na rower lub przespaceruj się okrężna drogą przez park. Warto zamienić piątkowe wieczory filmowe z chłopakiem przy piwie, paczkach czipsów i kartonach pizzy na grę w paintball czy badmintona ze znajomymi. Zmieniaj pory i dni treningów, dyscypliny, próbuj nowych rzeczy z innymi osobami, aby nie popaść w rutynę i nie rezygnować z aktywności.
  • Pamiętaj o regeneracji i rozluźnieniu mięśni po wysiłku. Korzystaj z sauny, jacuzzi, masaży, dużo pływaj – to świetnie rozluźnia mięśnie i odciąża kości, stawy i więzadła.

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje