Mężczyzna siedzi na ławce w siłowni ze sztangą na kolanach.
©Jale Ibrak/Fotolia

Trening Jamesa Bonda wymaga intensywnego treningu na siłowni od poniedziałku do piątku. W weekendy można odpoczywać, mięśnie powinny móc się wtedy zregenerować.

 

Główna rola w filmie „Casino Royale” wymagała od Daniela Craiga wyrzeźbienia sylwetki godnej odtwarzanej przez niego wówczas po raz pierwszy postaci Jamesa Bonda. Muskuły aktora, które mogliśmy podziwiać na ekranie już czterokrotnie, w kolejnych częściach przygód Agenta 007, są efektem kilkumiesięcznego treningu.

Trening Daniela Craiga do roli Jamesa Bonda

Trening Daniela Craiga został opracowany przez trenera personalnego Simona Watersona, któremu sylwetkę superbohatera zawdzięcza także Chris Evans grający Kapitana Amerykę. Trening ten nie tylko spala tłuszcz i buduje masę mięśniową, ale też zwiększa wytrzymałość i ogólną sprawność fizyczną. Dzięki niemu Craig był w stanie grać bez kaskadera i bez dublera w wielu scenach akcji, m.in. podczas pościgu na dźwigach rozpoczynającego film „Casino Royale”.

 

Daniel Craig przez 5 dni w tygodniu spędzał na siłowni ok. 40 minut, a w weekendy odpoczywał lub wykonywał mniej wymagające ćwiczenia. W poniedziałki i piątki wykonywał ogólnorozwojowy trening obwodowy, a od wtorku do czwartku pracował nad poszczególnymi partiami mięśni: we wtorek nad klatką piersiową i plecami, w środę nad nogami, w czwartek nad barkami i ramionami. Dla wszystkich, którzy chcą poznać i wdrożyć trening Daniela Craiga zdradzamy jego zasady.

Trening obwodowy

Każde z poniższych ćwiczeń należy powtórzyć 10 razy w 3 seriach:

  • podnoszenie sztangi na stojąco z podłogi nad głowę,
  • zginanie kolan z obciążeniem na poręczach,
  • wchodzenie na ławeczkę z hantlami,
  • podciąganie się na drążku podchwytem,
  • pompki z nogami na podwyższeniu,
  • pompki tyłem na podwyższeniu.

Wtorek: klatka i plecy

Każde z poniższych ćwiczeń należy powtórzyć 10 razy w 4 seriach:

  • podnoszenie sztangi na ławeczce podniesionej o 45 stopni,
  • podciągnie się na drążku podchwytem,
  • pompki z nogami na podwyższeniu,
  • podnoszenie hantli do boków na leżąco.

Środa: nogi

Każde z poniższych ćwiczeń należy powtórzyć 10 razy w 4 seriach:

  • przysiady ze sztangą,
  • podnoszenie sztangi do bioder,
  • prostowanie ugiętych kolan z obciążeniem na ławeczce na leżąco,
  • wykroki z hantlami.

Czwartek: barki i ramiona

Każde z poniższych ćwiczeń należy powtórzyć 10 razy w 4 seriach.

  • unoszenie hantli ze skrętem przedramion na ławeczce podniesionej o 45 stopni,
  • pompki tyłem na podwyższeniu,
  • unoszenie obu ramion jednocześnie z hantlami na stojąco,
  • wyciskanie uchwytów atlasa do ćwiczeń.

Weekendowy odpoczynek

W weekend można wykonywać ćwiczenia rozciągające lub niezbyt forsowny trening cardio, np. bieganie, jazda na rowerze. W ciągu tych dwóch dni mięśnie powinny odpoczywać, aby się zregenerować.

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki