Jakie korzyści daje uprawianie aqua aerobiku?

kobieta na basenie
Fot. Flickr/appaIoosa/CC BY-ND 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Aqua aerobik jest formą aktywności fizycznej dla wszystkich osób, bez względu na wiek, kondycję i stan zdrowia. Mogą ćwiczyć osoby po kontuzji, niepełnosprawne i kobiety w ciąży, ponieważ nie ma ryzyka wystąpienia urazów. Aqua aerobik nie zawsze wymaga umiejętności pływania. Wynika to z tego, że ćwiczenia przeprowadza się w wodzie o różnej głębokości: do pasa, do klatki piersiowej i jeszcze głębiej, gdy osoba wykonująca ćwiczenia nie ma kontaktu z dnem basenu. Aqua aerobik nie obciąża stawów, bo ciało człowieka w wodzie jest lżejsze.

Zalety aqua aerobiku

  • Aqua aerobik wpływa korzystnie na sylwetkę

Aqua aerobik jest kombinacją aerobiku, elementów pływania i gimnastyki korekcyjnej. Można ćwiczyć z akcesoriami, takimi jak piłki, motylki czy piankowe hantle, albo bez. Polecany jest osobom, które chcą osiągnąć sportową sylwetkę. Dzięki regularnym ćwiczeniom można uzyskać smukłą figurę i zredukować tkankę tłuszczową. Jednocześnie rozwijają się mięśnie, ponieważ w czasie treningu zaangażowane są różne ich grupy. Istotny z punktu widzenia kobiet może być fakt, że aqua aerobik pomaga w usunięciu cellulitu.

  • Aqua aerobik pomaga wrócić do formy

Każda gimnastyka wykonywana w wodzie wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu oddechowego i krwionośnego człowieka. Aqua aerobik sprzyja powrotowi do aktywności po operacjach i urazach. Ćwiczenia w wodzie stanowią metodę rehabilitacji po złamaniach czy zerwaniu ścięgna.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: ciasto Pani Walewska

  • Aqua aerobik uelastycznia mięśnie

Ćwiczenia w wodzie przyczyniają się do zwiększenia wytrzymałości organizmu człowieka. Ponadto na skutek tej aktywności mięśnie i ścięgna uelastyczniają się. Co ważne dla osób starszych, aqua aerobik powoduje odciążenie kręgosłupa. Poza tym opóźnia zmęczenie, bo woda stawia opór wykonywanym ruchom kończyn, i poprawia samopoczucie poprzez uwalnianie hormonów szczęścia – endorfin.

Ćwiczenia w czasie treningu aqua aerobikowego

W zależności od celu można wykonywać ćwiczenia na wzmocnienie mięśni ud i ramion, płaski brzuch, zgrabne nogi czy pośladki. Jeśli kobieta chce osiągnąć wąską talię, powinna wykonywać ćwiczenie unoszenia nóg w wodzie. Stojąc plecami do ściany basenu, należy chwycić rękoma za jego krawędź. Następnie należy unieść nogi zgięte w kolanach na boki. Nie wolno oderwać pleców od ściany basenu. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

 

Maszerowanie w basenie pomoże wzmocnić uda. Do wykonania tego ćwiczenia należy wybrać basen, w którym woda sięga szyi. Należy spróbować maszerować pod wodą, unosząc wysoko kolana. W tym samym czasie trzeba wymachiwać ramionami tak, jak sprinterzy w trakcie biegu. W ten sposób zostanie pobudzone do pracy serce.

 

Aqua aerobik najczęściej jest przeprowadzany przy dźwiękach muzyki, więc stanowi też przyjemną formę spędzania wolnego czasu.

 

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady