Sposób na cellulit, rozluźnienie mięśni po treningu i relaks – piankowy roller do ćwiczeń i masażu

kobieta jest masowana rollerem
Fot. ©Vladimir Gerasimov/Fotolia.com

Piankowy roller to doskonały sposób na cellulit. Ten niepozorny, wykonany z miękkiego tworzywa przyrząd pozwala na dokładne rozmasowanie ciała, co w rezultacie prowadzi do redukcji nieestetycznej pomarańczowej skórki. Wałek jest również idealnym sprzętem do niwelowania bólów mięśni po treningu. Szczególnie dobrze sprawdza się u biegaczy.

 

Wybierając roller, którego głównym zadaniem będzie walka z cellulitem, warto zaopatrzyć się w taki, który jest wyposażony w wypustki. Masaż jest wówczas dużo głębszy i silniej stymulujący. Należy pamiętać, by nie używać go do okolic kręgosłupa.

Drenaż limfatyczny rollerem

Wykonanie masażu od dołu – czyli od nóg w kierunku serca – poprawia krążenie limfy w całym ciele. To zabieg, który działa energetyzująco i oczyszczająco. Pobudzone zostaje krążenie płynów tkankowych dzięki czemu szybciej przebiega proces rozpadu zbitej w grudki podskórnej tkanki tłuszczowej. Wykonywany regularnie tego rodzaju masaż ujędrnia skórę i w widoczny sposób poprawia jej kondycję - jest bardziej sprężysta a cellulit mniej widoczny. Warunkiem koniecznym do uzyskania zadowalających rezultatów jest połączenie tego zabiegu ze zbilansowaną dietą, rezygnacją z używek oraz aktywnością fizyczną. Kluczowa również jest systematyczność. Masowanie rollerem najlepiej wykonywać w godzinach porannych – masaż pobudza i dodaje energii, 1-2 razy dziennie przez około 10-20 minut – skupiając się na szczególnie problematycznych częściach ciała przez około 3-5 tygodni. Po tym czasie zauważalne są już efekty.

Jak masować ciało piankowym rollerem?

Masowanie ciała rollerem w połączeniu z ćwiczeniami powoduje przede wszystkim poprawę krążenia krwi, dotlenienie organizmu oraz likwidację napięcia mięśniowego oraz minimalizuje dolegliwości związane z powstawaniem zakwasów.

Pamiętaj, że im częściej będziesz rolować ciało, tym szybciej przyzwyczai się ono to tego akcesorium. Najbardziej optymalnym czasem jest 10-20 minut. Taki czas pozwala na efektywny masaż oraz obarczony jest niskim ryzykiem kontuzji. Wybrane obszary – np. uda, ramiona, brzuch lub boczki – masuj przez około 30 sekund, wykonując krótkie, ale powolne ruchy. Następnie ruchy powinny być wydłużone, powolne i przebiegające np. przez całą długość mięśnia uda. Ponadto pamiętaj, by w czasie masażu nie wstrzymywać oddechu i nie skupiać się tylko na jednej partii ciała – masuj je naprzemiennie. Ruchy nie mogą być gwałtowne, masuj w wyczuciem. Rollera początkowo najlepiej nie stosować na nieosłoniętą skórę, możesz założyć bawełniane legginsy i niezbyt luźny t-shirt.

Ćwiczenie z rollerem na jędrne pośladki

Połóż wałek na podłodze, następnie usiądź na nim, podpierając się po obu stronach ciała dłońmi. Postaraj się wyprostować nogi w kolanach i maksymalnie naprężyć mięśnie brzucha. Przesuwaj się po rollerze w przód i w tył. Wykonaj 10 serii ćwiczenia i zrób 3 sekundową przerwę. Najefektywniejszy będzie trening w trzech seriach. Tego rodzaju aktywność przynosi kilka korzyści jednocześnie: rozbijany jest cellulit, wzmacniany brzuch, ramiona oraz ujędrniane pośladki.

Czy rolowanie wałkiem jest bolesne?

Po pierwszym zastosowaniu rollera możesz odczuwać ból. Ponowne wymasowanie obolałego miejsca będzie sprawiało mniejszy dyskomfort w miarę przebiegu kolejnego masażu. Jeżeli ból nie ustępuje, ale nasila się – koniecznie przerwij masowanie. W przypadku, gdy cierpisz z powodu poważnych kontuzji lub chorujesz na cukrzycę przed rozpoczęciem rolowania, zasięgnij porady lekarza.

Plebiscyt Party

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Konkursy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady