Facefitness – proste ćwiczenia na ujędrnienie skóry twarzy

kobieta gimnastykująca twarz
Fot. ©vladimirfloyd/Fotolia.com

Codzienna gimnastyka twarzy, czyli facefitness (fitness twarzy), to doskonały sposób na ujędrnienie skóry i odmłodzenie. Proste ćwiczenia można wykonywać np. w czasie czytania książki, oglądania filmu czy pracy przy komputerze. Regularny trening daje zadowalające i widoczne rezultaty już po 2-3 tygodniach.

Zwiotczała skóra twarzy dodaje lat i powoduje, że sprawia wrażenie zmęczonej. Najczęstszym efektem utraty jędrności skóry są obwisłe policzki i tzw. bruzdy marionetkowe (nosowo-wargowe). Większość ćwiczeń aktywizujących mięśnie policzkowe pozytywnie wpływa również na wygląd szyi i owalu twarzy.

Korzyści facefitnessu

Ujędrniające ćwiczenia mięśni twarzy pozwalają dłużej zachować młody wygląd. Dodatkową korzyścią z ich codziennego wykonywania jest widoczne wygładzenie skóry, spłycenie drobnych zmarszczek oraz poprawienie ukrwienia skóry. Dzięki temu twarz będzie miała zdrowy, świeży odcień.

Oprócz ćwiczeń zalecane jest również codziennie wykonywanie masażu, najlepiej by trwał około 5-10 minut. Skórę można masować wklepując krem, serum, maseczkę czy olejek (np. podczas olejowania twarzy). Taki masaż działa relaksująco, dlatego warto przeprowadzić go przed snem. Pamiętaj, by wykonywać delikatne, głaszczące ruchy, nie naciągaj skóry. Automasaż stymuluje mięśnie i pobudza mikrokrążenie, dlatego najlepiej go wykonać po każdym facefitnessie.

Gimnastyka mięśni twarzy – rozgrzewka

Tak jak każdy trening, ćwiczenia twarzy również należy poprzedzić rozgrzaniem mięśni. Wystarczy, że przez 2 minuty będziesz delikatnie opukiwać i szczypać skórę opuszkami palców. Ważne jest, by nie ściskać nadmiernie skóry. Po rozgrzewce twarz może być delikatnie zaczerwieniona.

Ćwiczenia ujędrniające mięśnie twarzy

  • Ćwiczenie 1

Nabierz powietrze w usta i maksymalnie nadmij policzki. Następnie wypuść powietrze przez usta ułożone w dziubek. Jednocześnie staraj się jak najmocniej napiąć mięśnie policzków. Rozluźnij twarz. Wykonaj 10 powtórzeń.

  • Ćwiczenie 2

Odchyl głowę maksymalnie do tyłu i wykonuj ćwiczenie przypominające całowanie sufitu. Wykonaj 20-50 takich „całusów”.

  • Ćwiczenie 3

Wymawiaj głośno litery X i U, na przemian. Mocno otwieraj usta i głęboko oddychaj. Powtórz „X-U” około 20 razy.

  • Ćwiczenie 4

Rozciągnij usta w szeroki uśmiech, silnie przyciskając je do zębów. Wytrzymaj 3 sekundy, wykonaj 10 powtórzeń.

  • Ćwiczenie 5

Przyłóż palce wskazujące do kącików ust i rozciągnij je na boki, teraz wykonaj opór, starając się zamknąć usta. Rozluźnij mięśnie, powtórz ćwiczenie 10 razy.

  • Ćwiczenie 6

Połóż na kościach policzkowych dłonie, delikatnie unieś skórę do góry w taki sposób, by skóra na policzkach się naprężyła. Ściągaj i rozluźniaj usta wykonując na przemian „dziubek” i uśmiechając się (z zamkniętymi ustami). Wykonaj 10 powtórzeń, cały czas trzymając dłonie na kościach policzkowych.

  • Ćwiczenie 7

Zamknij usta i połóż język na przednich zębach. Wytrzymaj w takiej pozycji 10 sekund, rozluźnij usta. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

  • Ćwiczenie 8

Zamknij mocno usta i wciągnij policzki do środka, trzymaj je między zębami, ale nie przygryzaj. Wytrzymaj 5 sekund. Zrób 20 powtórzeń.

 

Po ćwiczeniach możesz odczuwać delikatne zmęczenie mięśni. Oznacza to, że trening został wykonany prawidłowo. Jeżeli ból jest duży, możliwe, że wykonywałaś ćwiczenia zbyt intensywnie.

 

Pamiętaj! Garbienie się i chowanie szyi w ramiona wpływa również negatywnie na stan mięśni twarzy, dlatego w czasie treningu miej zawsze proste plecy. Ważne też jest, by jak najczęściej się uśmiechać.

Najczęściej czytane

Konkursy

Polecamy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady