cukier

Cukier dodaje energii i poprawia samopoczucie, ale jest również przyczyną nadwagi, cukrzycy, próchnicy oraz obniża odporność. Podobnie jak sól, jest jednym z najpopularniejszych dodatków do potraw. Trudno jest uniknąć cukru w diecie, dlatego najlepiej wybierać ten, który jest najzdrowszy.

Więcej

Chleb

Domowy chleb wspaniale smakuje z masłem. Warto upiec pieczywo na zakwasie lub na drożdżach. Do przygotowania chleba na zakwasie potrzebne są: woda, mąka, np. pszenna, miód, sól, oliwa z oliwek oraz oczywiście zakwas. Jeśli nie jest zbyt silny lub czas pieczenia chleba ma być krótszy, można dodać nieco drożdży. 

Więcej

Makaron

Makaron jest produktem spożywczym, wytwarzanym z mąki, wody oraz opcjonalnie jajek. Jego recepturę opracowali cztery tysiące lat temu Chińczycy. Obecnie cieszy się on dużą popularnością na całym świecie. Jest głównym składnikiem takich potraw, jak: spaghetti czy lasagne. 

Więcej

Błonnik

Błonnik pokarmowy, nazywany również włóknem pokarmowym, zaliczany jest do nieprzyswajalnych węglowodanów złożonych, czyli nietrawionych przez przewód pokarmowy człowieka. Źródłem błonnika w diecie są produkty roślinne: zboża, mąki, kasze, ryż – zwłaszcza ciemny, dziki, pieczywo, owoce oraz warzywa.

Więcej