Cebula

Cebulę i szczypiorek, który z niej wyrasta, wykorzystuje się m.in. do sałatek i kanapek. To warzywo ma działanie antybakteryjne. Obniża też cholesterol. Znane są takie odmiany cebuli, jak: szalotka, cebula cukrowa i czerwona.

Więcej

Burak

Burak zawiera m.in. kwas foliowy, który zapobiega powstaniu anemii. Osoby z chorobami układu pokarmowego powinny sięgnąć po sok z buraka. Do obiadu można natomiast podać sałatkę z tego warzywa lub kiszone buraki.

Więcej

Dynia

Dynia obniża cholesterol i reguluje ciśnienie tętnicze. Pestki dyni pomagają pozbyć się pasożytów. Z dyni można przygotować pyszne dania, np. zupę krem lub ciasto. Dobrze znane rodzaje dyni to hokkaido z miękką skórą i dynia piżmowa – idealna na frytki. 

Więcej

Szparagi

Sezon na szparagi trwa od połowy kwietnia do końca czerwca. Te warzywa w 100 g zawierają tylko 18 kalorii. Dostarczają m.in. kwasu foliowego, witamin C i E oraz wapnia, fosforu i potasu.

Więcej

Papryka

Papryka to warzywo zawierające m.in. witaminę C, potas i fosfor. Na obiad warto przygotować faszerowaną paprykę. Smaczne są też przetwory, np. konserwowa papryka w zalewie octowej. 

Więcej