Potas

Potas należy do składników mineralnych, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odpowiada m.in. za właściwą pracę mięśni i układu nerwowego, poprawia koncentrację oraz ma wpływ na procesy przemiany materii. Potas reguluje również rytm pracy serca i ciśnienie tętnicze krwi.

Więcej

Żelazo

Żelazo jest składnikiem mineralnym, niezbędnym w codziennej diecie każdego człowieka. Znajduje się w składzie ważnych dla organizmu białek, takich jak hemoglobina, przez co uczestniczy w transporcie tlenu. Wspomaga również prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Więcej

wapń

Kolor wapnia jest srebrzystobiały. Musi być przechowywany bez dostępu do tlenku węgla. Naturalny wapń jest składnikiem kości oraz ścian komórkowych. Przeciętny dorosły między 19. a 50. rokiem życia powinien przyjmować 1200 mg magnezu dziennie, natomiast dziecko między 8. a 18. rokiem życia - 1500 mg.

Więcej

Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie polega przede wszystkim na zbilansowanej diecie, bogatej w witaminy i składniki odżywcze. Obok ćwiczeń fizycznych, odpowiednie odżywianie stanowi podstawę zdrowego trybu życia. Jest to sposób na to, aby na długo zapewnić sobie młodość, witalność i sprawność organizmu.

Zdrowe odżywianie powinno zapewniać człowiekowi makro- i mikroelementy, a także składniki odżywcze, takie jak białka, tłuszcze i węglowodany. Nie wolno także zapominać o witaminach, które są niezbędne dla właściwego funkcjonowania. Aby zachować w diecie wszystkie te składniki, najlepiej włączyć do niej zdrową żywność: owoce i warzywa, chude mięso, ryby oraz produkty mleczne i zbożowe.

Więcej