Jak social media mogą pomóc w promocji firmy?

Kobieta trzyma telefon, nad którym unoszą się ikonki z mediów społecznościowych.
Fot. © Urupong/Adobe Stock

Media społecznościowe mocno zakorzeniły się  w strukturach internetu i stały się istotnym elementem życia dla wielu ludzi. Popularne social media najbardziej cenią młodzi ludzie, ale korzystają z nich również osoby starsze. Właśnie dlatego tego typu platformy są doskonałym miejscem na zaprezentowanie i wypromowanie oferty swojej firmy. Od pewnego czasu posiadanie profili firmowych na kilku najbardziej popularnych serwisach niejako stanowi podstawę marketingu internetowego.

 

Każdy właściciel firmy, któremu zależy na dotarciu do potencjalnych nowych klientów i docelowo sprzedaży swoich produktów czy usług powinien postawić na promocję jej w sieci. Wprawdzie konkurencja jest duża, ale brak jakiejkolwiek aktywności w mediach społecznościowych zostawia firmę za plecami konkurencji już na starcie.

Użytkownicy social mediów w Polsce: od młodzieży po seniorów

Mogłoby się wydawać, że z serwisów i aplikacji społecznościowych korzystają głównie młodzi ludzie. Tymczasem okazuje się, że sporą grupę użytkowników stanowią ci powyżej 35. roku życia. Zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce jest Facebook. Korzysta z niego już ponad 40% Polaków. Tak duża grupa ludzi stanowi grono potencjalnych klientów firm oferujących sprzedaż produktów czy usług. Aby do nich dotrzeć, należy wdrożyć konkretne działania.

 

Chcąc zainteresować swoją ofertą użytkowników portali społecznościowych, kluczowy będzie pomysł na prowadzenie kont firmowych i określenie platform, na których działania będą prowadzone. Wiele zależy od branży, ale każdy właściciel firmy powinien mieć świadomość, jak wygląda popularność konkretnych serwisów i aplikacji społecznościowych. Polscy użytkownicy internetu najczęściej korzystają z:

  • Facebooka,
  • YouTube,
  • WhatsApp,
  • Instagrama,
  • Snapchata,
  • Twittera,
  • LinkedIn.

W czym mogą pomóc firmowe social media?

Poza możliwością przyciągnięcia nowych klientów, z obecności w social mediach może wynikać też szereg innych korzyści. Odpowiednie i regularne prowadzenie kont na wybranych platformach pomaga budować pozytywny wizerunek firmy. W social mediach można przedstawiać ciekawostki związane z życiem firmy, z tym, jak się rozwija i jak dobre miejsce pracy stanowi. Może mieć to przełożenie na zainteresowanie ofertami pracy. Ponadto social media przydają się w budowaniu relacji na poziomie B2B (business-to-business). W tym przypadku szczególnie pomocy jest coraz popularniejszy w naszym kraju LinkedIn.

 

Aby odpowiednio zaplanować działania promocyjno-wizerunkowe w mediach społecznościowych, należy poświęcić im sporo uwagi. Warto również skorzystać z pomocy firm świadczących tego rodzaju usługi. Dzięki temu można liczyć na dobrze zaplanowaną strategię działań. Na etapie wyboru firmy warto pamiętać, aby sprawdzić jej dotychczasowe dokonania, uzyskać informacje na temat doświadczenia w branży i dobrze przeanalizować umowę przed jej podpisaniem. Dobrze też porównać oferty kilku firm, aby móc wybrać tę najkorzystniejszą cenowo.

 

Najczęściej czytane

 

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady