Piknik kontra grill, czyli zdrowo czy smacznie?

Piknik vs grill - zdrowo czy smacznie
Fot. © pressmaster/Adobe Stock

 

Obecnie zdrowa kuchnia jest u szczytu kulinarnej mody. Dania mają być nie tylko smaczne, piękne jeśli chodzi o wygląd, ale przede wszystkim ich jedzenie ma przynieść korzyść dla naszego organizmu. Nawet przekąski typu street food wymagają odpowiedniej wiedzy i przygotowania, aby zadowolić najbardziej wybredne podniebienia.

Utarło się, że letnie grillowanie jest “narodowym sportem Polaków”. Faktycznie, zaczynając od weekendu majowego, potrawy z rusztu zdecydowanie dominują w tzw. kuchni pod chmurką. Zachęcamy jednak, aby wieczorne grillowanie zamienić na popołudniowe piknikowanie, a do koszyka włożyć chłodne przekąski zamiast klasycznego pieczystego.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: roladki z łososiem

 

Grill - dlaczego jest niezdrowy?

Zdania na ten temat są podzielone. Wielu specjalistów uczula, że osiadający na mięsie spalony tłuszcz może (oczywiście w nadmiarze) sprzyjać nowotworom. Dlatego też dania z grilla, chociaż niewątpliwie smaczne, należy spożywać z umiarem. Nie można jednak popadać w przesadę. Ważne jest nie tylko, co jemy, ale sam sposób przygotowania, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności.

 

Do grilla zdecydowanie lepiej używać węgla drzewnego i naturalnej podpałki. Chemiczne wspomagacze płomienia mogą pozostać w palenisku i osiąść na mięsie. Należy również poczekać, aż węgiel pokryje się szarym nalotem - dopiero wtedy rozpoczynamy układanie na ruszcie mięsa, które też nie powinno mieć zbyt wiele tłuszczu, aby ograniczyć jego skapywanie na palenisko. 

Dbałość o te bardzo ważne detale, a przede wszystkim urozmaicenie menu zdrowymi sałatkami warzywnymi i owocowymi, zdecydowanie poprawi jakość naszego grillowania.

 

Piknik połączony z grillowaniem? Dlaczego nie

Oczywiście namawiamy do przetestowania na własnej skórze i podniebieniu uroków wspólnego piknikowania. Poza zdrowymi potrawami, które można ze sobą zabrać na świeże powietrze, poranne, a nawet popołudniowe jedzenie jest dla organizmu znacznie zdrowsze niż późna kolacja z rusztu.

Tym, którzy nie wyobrażają sobie wolnego popołudnia bez pieczonej kiełbaski lub karkówki, proponujemy połączenie przyjemnego z pożytecznym, ale też równie smacznym. Zamiast keczupu ze sklepu lub musztardy warto przygotować domowy sos na bazie świeżych sezonowych warzyw i aromatycznych przypraw. Dodatkowo zanim sięgniemy po kolejną kiełbaskę, spróbujmy porcji specjalnie z tej okazji sporządzonej sałatki. No i oczywiście zawsze wybierajmy mięso dobrej jakości.

A Ty co wolisz?

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje