Sycące śniadania do pracy – ryż z warzywami i tuńczyk z makaronem

miska ryżu z warzywami
Fot. © M.studio/Fotolia.com

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a niestety coraz częściej z braku czasu ludzie jedzą je poza domem, a z drugiego w ogóle rezygnują. Zamiast słodkich drożdżówek lepiej na śniadanie do pracy wziąć przygotowany wieczorem pełnowartościowy posiłek, np. ryż z warzywami lub sałatkę. Zainspiruj się!

 

W ciągu dnia należy jeść przynajmniej 5 posiłków dziennie, dzięki czemu uniknie się napadów nagłych napadów głodu, które często kończą się zjadaniem zbyt obfitych i kalorycznych dań.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: pieczone bataty

Ryż z warzywami – przepis na sycące śniadanie w pracy

Ryż z warzywami to sycące i bardzo proste danie, które można przygotować w ciągu 15 minut. Chcąc zaoszczędzić rano czas, ryż można naszykować już wieczorem i włożyć do specjalnego pojemnika. W pracy i tak trzeba będzie go odgrzać, chyba że przed wyjściem z domu włożysz lunch do specjalnej torby termicznej.

 

Ryż z warzywami

Składniki:

  • woreczek ryżu,
  • czerwona papryka,
  • pół cebuli,
  • pół cukinii,
  • sól i pieprz,
  • olej.

Czas przygotowania: 15 minut

Stopień trudności: bardzo łatwe

 

Sposób przygotowania:

  • Ugotuj ryż według przepisu na opakowaniu.
  • Warzywa pokrój w kostkę i usmaż na oleju.
  • Wymieszaj ryż z warzywami, dopraw i przełóż do lunchboxa.

Sałatka z tuńczyka

Tuńczyk zawiera dużo białka i niewiele kalorii (około 120 kcal na 10 dag). W połączeniu z pełnoziarnistym makaronem na długo zapewnia poczucie sytości, przez co nie ma się ochoty na podjadanie. Zmieści się w małym lunchboxie.

 

Składniki:

 

Czas przygotowania: 15 minut

Stopień trudności: łatwe

 

Sposób przygotowania:

  • Ugotuj jajko na twardo.
  • Ugotuj makaron.
  • Cebulę i paprykę pokrój w kostkę i podsmaż.
  • Do smażących się warzyw dodaj tuńczyka.
  • Ugotowane jajko rozdrobnij.
  • Wszystkie składniki wymieszaj w jednym naczyniu.
  • Przełóż sałatkę do pojemnika na lunch.
  • Przed jedzeniem polej dwiema łyżkami jogurtu naturalnego.

Szybkie i dietetyczne śniadanie do pracy

Jeśli brakuje czasu na przygotowanie dania zarówno rano, jak i poprzedniego dnia, można skorzystać z gotowych produktów i z nich przygotować pełnowartościowe szybkie śniadanie.

Zamiast kanapek do pracy można wziąć:

  • serek naturalny z pełnoziarnistymi płatkami śniadaniowymi i otrębami,
  • serek wiejski z ziarnami słonecznika, orzechami i pestkami dyni,
  • owocowe lub warzywne smoothie,
  • gotową mieszankę sałat i sos sałatkowy
  • górskie płatki owsiane i jabłko.

Gotowe serki można kupić w drodze do pracy, podobnie mieszankę sałat. Przygotowanie smoothie zajmuje około 10 minut.

Jeżeli nie potrafisz wyobrazić sobie drugiego śniadania bez kanapek, zadbaj o to, by przechować je w specjalnym pojemniku. Warto też wziąć z domu ciepły napój lub wodę.

 

 

Drogi Użytkowniku,
chcemy Cię lepiej poznać, by robić dla Ciebie jeszcze lepszy serwis!
Wystarczy kilka minut, by wypełnić naszą ankietę. Zapraszamy!

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady